2011. március 6., vasárnap

Karamellkrémes torta banánnal

Már régóta szerettem volna karamelles tortát csinálni és most találtam is egy jó receptet a tortaimádó.hu-n. Rögtön kettőt is csináltam, egyet itthonra egyet pedig a keresztlányunk születésnapjára.:)
A receptnek csak a krémjét használtam fel ami így szól: 0,5 liter tejszínt felforralunk, majd elkeverünk benne 15 dkg feldarabolt fehér csokoládét, míg az teljesen felolvad. Hideg helyre tesszük, hogy teljesen kihűljön. Egy mélyebb lábasban addig pirítunk 20 dkg cukrot kis lángon folyamatos keveréssel, míg felolvad, és szép aranybarna színt kap. Felöntjük óvatosan 2 dl tejjel, miközben állandóan kavarjuk. Fel fog alaposan habzani (ezért szükséges hozzá a mélyebb edény). Én fokozatosan adtam hozzá a tejet így nem volt vészes a habzás, közben kavargassuk. A habzás rövidesen lecsendesedik, majd addig főzzük, míg besűrűsödik. Ekkor levesszük, elkeverjük benne a vajat, és hagyjuk kihűlni. Ezután 1 csomag karamell pudingot 3 dl tejjel és 2-3 evőkanál cukorral sűrűre főzzünk, majd kihűtjük. A hideg csokis tejszínt kemény habbá verjük. Sokáig kell verni így egy idő után én mindig visszaraktam a hűtőbe a tejszínt, hogy lehűljön és ne kásásodjon be, majd továbbvertem a robotgéppel. Ezután átkeverjük simára a pudingos krémet és a karamellkrémet is robotgéppel, a két masszát összekeverjük. A tejszínes habot óvatosan, kis adagokban beleforgatjuk úgy, hogy egyenletes krémet kapjunk. Nekem a krém egy kicsit tömény volt, legközelebb valószínűleg kihagyom a fehércsokit, de így is finom volt. A lapok közé gyűrűszerűen még raktam banánszeleteket is. A nagyobbik tortán a burkolás a jól bevált mézes fondanttal készült. A kisebbikre tejszínhabot és píritott mandulát tettem, majd ezt körbetekertem olvasztott cukorral:), sajnos ez nem látszik a képen.:( Na majd legközelebb....

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése