2011. június 14., kedd

Csokis diós kuglóf

Most csináltam először kuglófot (igaz koszorú formában:)). Az eredmény nagyon tetszett, amennyire féltem tőle annyira finomra sikerült. A receptet a kuglofreceptek.hu-n találtam ahol még nagyon sokféle van, érdemes kipróbálni őket. Egyszerű az elkészítésük és mutatósak. A kuglófot nutellával és pirított mandulával díszítettem:


A recept így szól:
Hozzávalók:  25 dkg vaj vagy Rama margarin, 25 dkg cukor, 1 csomag vanilíás cukor, 4 tojás, 2 evőkanál narancslé (1 db narancs), 1 teáskanál fahéj-szegfűszeg-gyömbér, 1 evőkanál reszelt citromhéj, 2 evőkanál reszelt narancshéj, 25 dkg liszt, 1 cs sütőpor, 25 dkg őrölt dió, 10 dkg csoki.
A vajat vagy margarint kikeverjük a cukorral. Hozzáadjuk a tojásokat a vaníliás cukrot a narancslevet, a reszelt citrom- és narancshéjat, a gyömbért, a szegfűszeget és a fahéjat.
Ezután óvatosan hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet. Hozzákeverjük a diót, majd apró darabokra törjük a csokoládét és azt is hozzáadjuk. Alaposan kivajazzuk a formát, majd megszórjuk zsemlemorzsával és a tésztát a formába öntjük. Előmelegített sütőben kis lángon (én 160C fokon)  kb. 85 - 95 percig sütjük.
Sütés után a kuglófot hagyjuk kihűlni majd díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése