2011. február 17., csütörtök

Burkolóanyagok

Már annyit írtam a különböző burkolóanyagokról, hogy úgy gondoltam leírom az általam már eddig kipróbáltakkal kapcsolatos tapasztalataimat.
  1. Marcipán: nem túlzottan rajongok érte, DRÁGA és formázásnál hamar ragad, hacsak nem porcukrozzuk ill. hallottam olyanról is hogy keményítőt használnak. Tejszínes krémre nem ajánlott tenni mert akkor „megizzad” a marcipán. (lásd tejszínes gesztenyetorta)
  2. Unidec: marcipánhelyettesítő massza (Mgél-nél szoktam rendelni), két fajtája van a soft (figurákhoz) és a kemény (burkoláshoz). Viszonylag olcsó az íze hasonlít a marcipánra (van aki fel sem ismeri, hogy nem igazi marcipán), hófehér a színe ami színezés szempontjából is előny, jó vele dolgozni.
  3. Fondant pillecukorból: olcsó az alkotóanyag bárhol beszerezhető, nekem nem túl jók a tapasztalataim, alig bírtam kinyújtani olyan volt mint a gumi.
  4. Házi fondant mézzel: olcsó könnyen elkészíthető, hófehér, nagyon jó vele dolgozni. (lásd csíkos rózsás torta)
  5. Plasztik csoki: az egyik kedvencem, könnyen elkészíthető (egyedül a fehércsoki problémás mert az nagyon olajos), nagyon jó vele dolgozni és finom és szereti a tejszínes krémeket is.:) (lásd szögletes rózsás torta)
Röviden ennyi. Remélem tudtam valamit segíteni, recepteket bárhol találtok a neten.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése